Yanlışlar

PROFESYONELLERİN  YAPTIĞI  YANLIŞLAR

• Lenfödem  konusunda  özelleşmiş fizyoterapistleri  tanımamak,
  • Minimal  ödemleri   önemsemeyerek,  geçici  olduğuna hastaya inandırmak,
  • Hastaya  kolunu askıya alması, klasik masaj ve lenfödem için özelleşmemiş sıradan egzersizleri önermek,
  • Meme  kanserli  hastalarda  ekip  çalışmasını  önemsememek,
  • Omuz  problemleri ve  ödem  için  klasik  fizik-tedavi  yöntemleri  uygulamak,
  • Hazır kollukları  hastaya önermek ve klasik  bandaj  uygulamak(lenf ödem bandajları özeldir,kol pamuk ile desteklenmeden  bandaj uygulaması yapılmaz)
  • Ödemi  medikal  tedavi  ile  geçirmeye  çalışmak,
  • Lenfödem   konusunda  özelleşmemiş  fizyoterapistin, hastanın  tedavisini  üstlenmesi.

HASTALARIN  YAPTIĞI  YANLIŞLAR

• Meme  kanserinden  sonra  gelişen  Lenfödem  Terapisine  gerçek anlamda yaklaşımlar ülkemizde 2000 yılından  sonra  başlamıştır.Yetişmiş  profesyoneller  azdır,hastalar  bu  profesyonellerin  uyguladığı  tedavi  yöntemlerini  tercih  etmelidirler.
  • Bası  giysileri (korseler) >> LÖ konusunda deneyimli ve sertifikalı fizyoterapistlerden  eğitim  alınarak  kullanılmalıdır, firmalardan  kendi  başınıza  almayınız.
  • (Hazır  korseler boşaltım  terapisi  uygulandıktan  sonra  ya da  hiç  ödem  gelişmemiş ise,  koruyucu  olarak kullanılırlar.)
  • Lenf ödem için BANDAJ  uygulaması bilgi ve eğitim gerektirir.Bandajlar özeldir, kola bandaj çorabı+pamuk  sarımı+özel bandaj ve aksesuarlar uygulanır ve bandajın   basıncı  deneyimli fizyoterapistler tarafından  ayarlanır. Bu konuda hastalar  çok dikkatli olmalıdırlar, bilinçsiz uyguamalar  ödemin başka bölgelere aktarılmasına neden olur.
  •  Lenfödem  hayatın  herhangibir  döneminde  gelişebilir.Hastalar  ödem  gelişmemiş  olsa  bile,  risk  faktörlerini  daima  göz  önünde  bulundurmalıdırlar.
  • Lenf ödem gelişmiş  ise, 1’ hergün  boşaltım tekniklerini  ve  2’ egzersizleri  uygulamalısınız. 3’ Korse  ya da bandaj  uygulama  eğitimi  almalısınız. Ödem gelişmeyen hastalar  egzersizlerini  ihmal etmemelidirler.
  • Hastalığınızın  başında  verilen  korsenin  eğer kolunuzda  ödem gelişmeye devam  ediyor ise, ölçüleri değişebilir ve ödem değişik bölgelere  kayabilir.Fizyoterapistinizi bu durumdan haberdar etmelisiniz.
  • Uçak  seyahatleri  ve  uzun  araba yoculukları  için  ve yürüyüş  yaparken  nelere  dikkat  etmeniz  gerektiği  konusunda  eğitim  almalısınız.
  • Ödem  bazen azalabilir, bazen artabilir. Bu  sizi  rahatlatmamalı ya da endişelendirmemelidir.Eğitim almışsanız daha  gerçekci  olacaksınız.
  • Altı  ayda  bir  fizyoterapi  kontrolunu  yaptırınız.
  • Size önerilen  ev programlarını  bir  yük  olarak  görmemeye  çalışmanızı öneririz .SMLD  yi  televizyon seyrederken ya da duştan önce  gibi,  size kolay  gelen zaman dilimine  yayabilirsiniz.(10 dak. nızı alır.) Hastalarımız  SMLD yi  kendilerini  okşama  seansına çevirebilirler. Egzersiz ise,  zaten  hayatımızda  olmalı.Kaliteli  bir yaşam  ve sağlığımız  için  artık bu anlayışı  kabullenmemiz  gerekmektedir.(20 dak.nızı  alır)